Met het einde in zicht... - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Met het einde in zicht... - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Met het einde in zicht...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Oktober 2014 | Maleisië, Malakka

Na een recessweek is het stiekem toch best lastig om weer te beginnen. Aan het einde van het semester, wat nu langzaam begint te komen, is het sowieso redelijk moeilijk om de motivatie nog te vinden met mijn hoofd half bij mijn reis door Cambodja, bij het zien van mijn ouders, bij een heerlijke vakantie in Maleisië en bij het weer terug gaan naar Nederland. Om de motivatie hoog en de heimwee laag te houden hadden we afgelopen week Meike. Meike is een van de beste vriendinnen van Tessie die een reis gaat maken door Zuid-oost Azië en begon in Singapore. Het mooie Singapore moest natuurlijk met trots worden geshowd en Tessie heeft Meike dan ook overal mee naar toe gesleurd. Gelukkig mocht ik hier ook een beetje van meegenieten. We zijn weer een keer op Sentosa (het gemaakte eiland onder Singapore) inclusief Hard Rock Café geweest. Hebben de skyline nog eens goed bekeken en gefotografeerd, heerlijke dingen gegeten en natuurlijk onder mijn favoriete “Super Trees” gelegen. Het was weer even een snelle update van hoe bijzonder Singapore eigenlijk is.

Afgelopen weekend zouden we naar de Filipijnen gaan, we hadden goedkope, hele goedkope tickets op de kop weten te tikken. Het plan bleek toch niet zo realistisch als toen we de tickets boekte. Door een tussenstop in Kuala Lumpur zouden we de hele vrijdag in het vliegtuig zitten, zouden we de zaterdag daar hebben en op zondag weer de hele dag onderweg terug naar huis zijn. Twee dagen vliegtuig en een dag Filipijnen was de moeite waard geweest als we de zaterdag op een mooi strand konden liggen of een mooie stand konden bekijken. Aangezien we echter naar Manilla vlogen en Manilla zelf een gevaarlijke stad is en zelfs afgeraden wordt door backpackers sites, zakte de moed een beetje in de schoenen. Toen ook nog bleek dat het rond de 10uur (minimaal) zou kosten om op een mooi strand te komen werden de weekend plannen compleet omgegooid. We hebben onze zaterdag heerlijk doorgebracht in Melaka, een stand in Maleisie.

Onze bovenburen (exchangers uit Zweden) wilde een trip gaan maken naar deze stad en wij konden mooi aansluiten. We zijn zaterdag ochtend heel vroeg met de bus vertrokken. Na ik weet niet meer hoeveel overstappen, zaten we in de juiste bus en waren we Singapore even ontvlucht en toegelaten in Maleisië. Rond de middag kwamen we aan in Melaka. We hebben hier hele stad gezien, gelukkig is deze niet zo groot en liggen alle toeristische trekpleisters soms letterlijk naast elkaar. Op het eind, toen de rest naar een onderzeeër ging kijken 10km verderop ben ik met Tessie en Joanie nog over een marktje gestruind, wat winkels in geweest en toen rond 8 uur weer op weg naar huis gegaan. Het was een lang en intensief dagje, maar wel iets wat we allemaal even nodig hadden. Even weg uit huis, uit Singapore om vervolgens weer hard aan het werk te kunnen.

Inmiddels zijn mijn planningen voor de tentamen periode weer gemaakt en is het einde toch echt al bijna weer in zicht. Nog 3 weken college, 1 week leerweek en 2 weken tentamens. Ook al verlang ik soms naar Nederland, het gaat hier ineens toch wel erg snel en groeit het besef dat deze tijd hier daarna niet meer terugkomt. Ik heb het goed hier! De stad past bij mij en de mensen om me heen worden me steeds meer waard. Ik hoop de komende weken nog optimaal van Singapore te kunnen genieten en mijn semester met mooie punten af te sluiten. Zoals iedereen zegt het is een ervaring die je nooit vergeet, soms met dieptepunten, vaak met hoogtepunten en vooral heel veel bijzondere momenten die vaak voorbij gaan zonder dat ik het goed besef. Zoals mijn Chinese lerares zei.. op het moment dat je ver weg van alles bent wat je normaal vindt begin je het te waarderen.. Ik waardeer mijn leven in Nederland meer dan ooit en zo zal het straks in Nederland ook zijn met mijn leven hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 7375

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: