Singapore Citytour - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Singapore Citytour - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Singapore Citytour

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 September 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag ga ik jullie kennis laten maken met de hoogtepunten van Singapore. Nogmaals mijn geweldige thuis voor de komende maanden! Hihi ik kan maar niet ophouden met zeggen hoe geweldig het hier is, mijn excuses maar deze stad is nogmaals echt geweldig. Ik zal jullie laten zien waarom.

Sommige van jullie hebben de foto’s misschien al gezien, aangezien ik ze op Facebook heb gezet. Voor de mensen zonder Facebook bij deze de hoogtepunten van Singapore. Ik heb deze foto’s gemaakt in de eerste week, toen ik nog heerlijk de toerist kon uithangen en de stad tot in de puntjes kon verkennen. Een kleine selectie van de foto’s zal ik toevoegen aan mijn album incl. beschrijving… Enjoy!!

xxK

Ik weet niet of jullie de beschrijvingen inmiddels kunnen zien maar ik jammer genoeg nog niet. Ik zet ze voor de zekerheid even hieronder :)

FOTO 1
Dit is het Marina Bay Sands hotel en echt niet te missen. Welk uitzicht je ook op de foto wilt zetten, of je het nu wilt of niet, het hotel staat er op. Het is een enorm duur hotel met het bekende rooftop zwembad, wat je eigenlijk niet mag missen als je in Singapore bent. Het zwembad is echter niet te bezoeken zonder een kamer te huren en dus redelijk onbetaalbaar. De enige optie die nu overblijft is de charmes in de strijd gooien, ik kan ligt een poging wagen (foto’s volgen) (hoop ik) (ooit).

FOTO 2
’s Avonds veranderd Singapore in een magisch lichtjes paradijs. Het is hier al redelijk vroeg donker (20.00) maar net zoals de regen neem ik dit graag voor lief. De lichtjes maken de skyline nog mooier dan hij al is en op iedere hoek van de staart is er weer een ander lichtshow te beleven. genieten.

FOTO 3
Nogmaals het Marina Bay Sands hotel alleen dan nog mooier en nog magischer en dat kan natuurlijk niet anders dan in het donker.

FOTO 4
Chinatown mag natuurlijk niet gemist worden. Een gekrioel van mensen, meer kraampjes dan eigenlijk passen en de typische lampionnen maken Chinatown zoals Chinatown hoort te zijn. Lekker slenteren en de beste souvenirs scoren is hier echt optimaal vermaak. genieten 2.0

FOTO 5
Hier een mooi beeld van de plek waar wij vaak op ladies night te vinden zijn, Clarke Quay, DE stapstraat of naja straten van Singapore. Van gezellige terrasjes tot lekkere eettentjes tot de beste clubs, alles is aanwezig! Gewoontes moet men niet thuis laten, gewoon lekker doorgaan met waar we in Nederland blij van worden, alleen dan 10x zo erg.

FOTO 6
Dit is echt het mooiste van het mooiste, het indrukwekkendste van het indrukwekkendste en vooral, ja je raad het al, in het donker. Achter ons (Tessie en ik) zie je de Super Trees. Deze bomen zijn deel van de Gardens by the Bay. Genieten met een grote G

FOTO 7
De bomen in het donker met hun geweldige lichtjes…

FOTO 8


FOTO 9
… WAUW

FOTO 10
Ow en ja hoor het Marina Bay Sands hotel…

FOTO 11
Metroootje mijn favo vervoersmiddel. OV is hier echt geweldig geregeld, bussen om de 10 minuten en metro’s om de 3 minuten heerlijk makkelijk om de stad door te crossen om iedere hoek te kunnen verkennen.

FOTO 12
Dit is ook bij de Gardens By the Bay alleen dan in het Cloud Forest. Het is een van de grootste, door mensen gebouwde, watervallen incl. Kirsten. Ook weer zoiets bizars.

FOTO 13
Je kunt om de waterval heen lopen, links rechts boven onder. Ja als je toch een waterval zelf gaat bouwen kun je er net zo goed trappetjes en bruggetjes omheen bouwen. De hele waterval is dan ook bedekt met de mooiste bloemetjes en vreemdste plantjes wat het zeker een wandeling van boven tot onder en van links naar rechts waard maakt.

FOTO 14
De Merlion!… HET symbool van Singapore (en natuurlijk het Marina Bay Sands hotel). Het is een leeuw(lion) met een vissen staart(mer). Geen vrouw met een vissenstaart dus.. mermaid… maar een leeuw met een vissenstaart…Merlion. De stad van de Leeuw aan de haven. Een toeristische trekpleister en dus zorgvuldig bekeken en gefotografeerd.

FOTO 15
Tessie met de Merlion van de voorkant :D

FOTO 16
Een van de geweldige dingen die Singapore Aziatisch maakt zijn de Foodcourts. Meestal een straat (overdek) met allemaal verschillende eettentjes van 1m3. Ieder tentje verkoop een van de overheerlijke Singaporeaanse gerechten zoals Carrot Cake, een soort van cake van ei en een soort van beslag met een soort van witte wortel… een soort van heerlijk!! Laksa, kokossoep met viskoekjes en allerlei visjes en pitte dingentjes en noedels, ook one of my favorites en nog veel meer overheerlijke dingen.

FOTO 17
De legendarische schuimparty’s… en nee niet zoals in Nederland in een kroeg met een enorme hoeveelheid schuim.. nee in een beachclub met een enorme hoeveelheid schuim op/in/naast/enz. een zwembad. Het is dus eigenlijk een beachfoampoolparty… foamen voor gevorderden.

FOTO 18
En nogmaals Chinatown en ja weer eens nog indrukwekkender in het donker. Nog meer lichtjes en nog meer mooie uitzichten…

FOTO 19
… en fotomomentjes.

  • 07 September 2014 - 17:23

    Sylvia Rutten:

    Het ziet er inderdaad allemaal geweldig uit,ik snap wel dat je aan het genieten bent!
    XX Sylvia

  • 07 September 2014 - 17:28

    Kirsten:

    Er komen er nog meer... hij is nog druk aan het uploaden :) (totaal 19) x

  • 07 September 2014 - 18:05

    Papa:

    Mooie foto's meisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 7370

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: