Toch maar een Blog - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Toch maar een Blog - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Toch maar een Blog

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 September 2014 | Singapore, Singapore

Eigenlijk heb ik vanaf het begin tegen mezelf gezegd dat ik dit niet ging doen, een blog bijhouden. Ik had het gevoel dat het niet echt nodig zou zijn en vroeg me af of mensen het wel zouden lezen. De laatste tijd merk ik echter dat steeds meer mensen toch eigenlijk wel graag willen weten wat ik nu eigenlijk allemaal aan het uitspoken ben. Daarom ben ik bij deze (na een maand :O) toch maar begonnen aan het schrijven van leuke verhaaltjes aan die lieve mensen die geïnteresseerd zijn in mijn avontuur in Singapore.

Heel lang geleden in een land hier ver, ver vandaan vertrok in op 13juli naar de andere kant, of naja bijna andere kant, van de wereld. Het avontuur begon in Thailand waar ik een (twee weken lange) geweldige vakantie heb gehad met Esther :D Het was heerlijk om met haar kennis te maken met Azië en de geweldige mooie plekken te mogen bezoeken. Na twee weken verlangde ik echter wel naar een thuis, een vast plek. Deze heb ik zeker gevonden in dit geweldige land Singapore.
Op 31juli was de vakantie voorbij en vervolgde ik mijn reis in mijn eentje verder naar Singapore. Hier kwam ik ’s middags aan in het hostel wat ik samen met Tessie (een meisje wat ik heb leren kennen in Tilburg, op een welkom praatje voor de mensen die op exchange gaan) had geboekt voor de komende 4 maanden. Alles leek prima te gaan maar na een week of twee werden we toch wel heel ongelukkig van onze woonsituatie. Het was een soort van camping leven en schoon kon het totaal niet genoemd worden. Verder moest je overal voor betalen, zoals de sportruimte en zelfs de wasmachines om je kleren te wassen. Toen er een berichtje op Facebook verscheen van twee jongens die opzoek waren naar huisgenoten voor een nieuwe woonruimte hebben we deze kans dan ook meteen gegrepen. Inmiddels wonen we in een enorme condo met 5 leuke huisgenoten en niet te vergeten een zwembad en maar max 30min van de uni (wat voorheen een uur tot anderhalf was). Woonruimte is inmiddels dus perfect geregeld.

De tweede week dat we hier waren (11augustus) zijn de college’s begonnen. Na wat gedoe met de vakken heb ik een leuk vakkenpakket kunnen verzamelen met: Chinees, HRM in the public sector, Sexuality and Society en Corporate Communication management. Chinees is echt genieten, ik kan er helemaal niks van maar leuk is het zeker. De rest van de vakken zijn ook erg interessant wat het studeren niet zo erg maakt, ik ben toch stiekem ook een beetje half nog op vakantie!
Het mooie weer helpt ook zeker mee aan dit vakantie gevoel. Hele dagen zon en 30graden, soms een enorme stortbui maar die neem ik maar voor lief. Deze stortbuien zorgen er namelijk wel voor dat dit land zo geweldig mooi groen is als het is. Zelfs de uni is van boven tot onder groen. Al is de uni helemaal een beetje vreemd, het is een enorm doolhof van etages en gebouwen en alles is binnen maar toch ook weer buiten (foto’s volgen).

Natuurlijk bouwen we ook hier de mooiste feestjes. Zo zijn er al aardig wat clubs verkend en beach- en foamparties tot op de bodem onderzocht. Ieder woensdag ladies night, gratis entree en vaak ook gratis drank voor de vrouwen, daar komen we jammer genoeg dus niet onderuit. Verder organiseert de uni ook nog feestjes zoals de beach- en foamparties op Sentosa. Sentosa is een gemaakt eiland onder Singapore welke gebruikt wordt voor feestjes en andere toeristische gekkigheden. De feestjes op dit eiland zijn dan vaak ook legendarisch. Verder studeren we hier nogmaals echt heel hard hoor!
Dit was het even voor nu. Snel zal ik mijn eerste week als toerist beschrijven om jullie verder kennis te laten maken met mijn thuis, Singapore!

xxK

  • 02 September 2014 - 16:10

    Arno Van De Laak:

    Toch leuk dat je met een blog begonnen bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 7394

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: