Op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

29 November 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendin Tessie. Haar exchange is voorbij en ze gaat haar reis vervolgen naar Thailand, Laos en Cambodja om vervolgens heerlijk thuis kerst en oud en nieuw te kunnen vieren. Zonder elkaar echt te kennen hebben we besloten toch een kamer te delen in Singapore en ik had me geen betere roommate kunnen wensen.
Ik zit nog midden in mijn tentamens maar langzamerhand begint het besef te komen dat ik van alle lieve, leuke, gekke mensen om mij heen langzaam afscheid moet gaan nemen. Ze gaan allemaal hun eigen reis vervolgen naar de mooiste landen om uiteindelijk hun oude leventje weer op te gaan pakken. Mijn exchange was zonder hun heel anders geweest… vast ook een geweldige ervaring maar zoals het nu was, was het perfect. Ik ben blij dat ik zo gek ben geweest om op exchange te gaan en om dit, voor mij voorheen compleet onbekende, land te ontdekken. Bij deze wil ik dan ook alle mensen die ik hier heb leren kennen, met wie ik deze geweldig ervaring heb mogen delen en de mooiste herinneringen heb verzameld bedanken.

Volgende week woensdag ben ik klaar met mijn tentamens en zit ook mijn exchange erop, maar mijn avontuur nog niet. De zondag erop vertrek ik naar Cambodja om daar een mooie rondreis te maken, maar ik hoef nog een afscheid te nemen van Singapore. Ik kom hier na mijn reis nog terug om kerst te vieren met de mensen waar ik het meeste van hou en het meeste heb gemist. Ik kijk er zo naar uit om mijn lieve ouders en zus weer vast te kunnen houden en al mijn mooie verhalen te kunnen vertellen. Communiceren via het computerscherm begint toch langzamerhand wel echt te vervelen. Het heeft mij achteraf verbaasd hoe makkelijk het is gegaan om zo lang van huis te blijven en in een ander land te leven. natuurlijk heb ik dingen gemist maar het heeft mij nooit in de weg gestaan om hier toch van alles te kunnen genieten.
De momenten beginnen te komen dat je alles voor de laatste keer hier doet of plekken voor de laatste keer bezoekt, moeilijk en jammer maar het was mooi zoals het was. Ik ben hier gaan leven met het idee dat ik ooit ook weer weg zou gaan en misschien wel nooit meer terug zal keren. Ik ga Singapore en het leven hier missen, maar ik begin langzaam ook weer naar het leventje thuis uit te kijken. Heerlijk makkelijk op de fiets springen en overal heen gaan, de mensen en dingen om mij heen hebben waar ik zo gewend aan ben en wie ik lief heb. Die tijd komt vanzelf wel weer maar eerst ga ik nog optimaal genieten en heel hard studeren voor nu. Nogmaals wil ik iedereen hier bedanken die mijn exchange zo mooi heeft gemaakt, maar ik wil ook iedereen bedanken die mij gesteund heeft om deze stap te wagen en mezelf ergens een beetje in het diepen te gooien. De mensen die vragen hoe het hier gaat en mij ieder ervaring gegund hebben. Ook zonder de mensen thuis, hun zorgen, enthousiasme, interesse en voornamelijk support, had ik niet zo optimaal kunnen genieten van alles hier zoals ik nu heb kunnen doen. Dankjulliewel! En tot snel bij mijn volgende verhaal over het vervolg van mijn avontuur.. CAMBODJAA I’m so so ready!

xxK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7399

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: