Lange broeken, eigen bedden en Hollandse kaas - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Lange broeken, eigen bedden en Hollandse kaas - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Lange broeken, eigen bedden en Hollandse kaas

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 September 2014 | Singapore, Singapore

Een blog over een exchange is toch anders dan een blog over een reis. Niet iedere week iets nieuws of de mooiste foto’s. Een blog schrijven wordt steeds moeilijker en haalt dan toch de filosoof in mij naar boven.. jaaa die zit hier ergens heel erg diep. Toch vind ik het stiekem leuk om verhaaltjes aan jullie te blijven schrijven, het leven van een exchanger is namelijk anders en, de dingen die ik meemaak of besef zijn anders dan thuis en daarom hopelijk toch interessant om over te lezen.

Nu ik inmiddels ongeveer 10 weken van huis ben begin je langzaam uit te kijken om terug naar huis te gaan. Joanie (mijn huisgenootje) en ik beseffen ons soms de raarste dingen die we missen. Vorige week hadden we namelijk behoefte aan een lange broek. Jullie zullen ons wel een stel debielen vinden maar na 23 jaar bijna 365 dagen in een jaar in een langen broek te lopen (uitzondering van een paar weken daar gelaten) begin je na 10 weken van korte broeken, rokjes en jurkjes te verlangen naar wat meer stof rond je benen. Niet dat we hier toe kunnen geven aan dit gemis, maar stiekem een lange dikke broek aantrekken in onze kamer met de airco een stukje lager is toch best leuk. Naast stof om je benen zijn er natuurlijk ook andere de dingen die je gaat missen. Ik bij dezen voornamelijk mijn papa, mama, zus en liefste vriendjes en vriendinnetjes. Mensen die je door en door kennen en bovenal mensen waarmee ik kan knuffelen. Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik enorme knuffelkont en ga ik ieder weekend nog graag naar huis om even met papa en mama te knuffelen (aaaah cute :P). Knuffelen is echter niet zomaar iets wat je hier met mensen doet, mensen voelen als familie omdat je met ze woont maar het is een ander soort familie, een ander soort relatie. Net zoals vriendinnen, vriendinnen heb je hier ook en je doet vriendinnen dingen met vriendinnen dus je hoeft je vriendinnen van thuis eigenlijk niet te missen, maar soms mis je mensen die snappen wat je zegt zonder veel te zeggen, een cliché dat ik nu toch wel kan bevestigen.
Andere dingen die ik mis zijn mijn fiets en kaas. De basis in het leven van een Hollanders. Een fiets die je overal naar toe kan brengen zonder van een bus of een metro afhankelijk te zijn en kaas die smaakt naar kaas en niet per plakje verpakt zit in een plasticje (zoals alles hier eigenlijk).
Een ander heel belangrijk ding wat ik mis is mijn bed… of naja mijn bedden… mijn heerlijke bedje bij mijn ouders thuis maar ook mijn bedje op mijn kamertje in Tilburg. Ik slaap al weken in een éénpersoons bed wat eigenlijk een beetje te hard is maar toch ook weer een beetje doorzakt. Aangezien slapen een van mijn grootste hobby’s is verlang ik inmiddels hevig naar een bed waar ik dagen in kan blijven liggen (ik word hier namelijk tegenwoordig voor mijn wekker (7.30) wakker… zeer zeldzaam voor een kirstenwezen), een bed waar ik op kan zitten, zonder weg te zakken of een houten kont te krijgen en een bed waarin ik naar levenloze programma’s kan kijken (hobby nummer 2) zonder een of andere vreemde taal te horen of het bewust te volgen.
Dit zijn zo een paar dingen die je onverwacht gaat missen aan een land waar je eigenlijk weg wilde. Het stomste is dat ik er nu zelfs naar kan verlangen dat ik terug mag komen in de winter. Iets wat een paar weken terug nog de grootste ramp leek te worden lijkt me nu soms heerlijk. Heerlijk in een… jaaa…jaaa lange broek en dikke trui op de bank kruipen onder een dekentje. Of nog beter zelfs op je fiets zuurstof opsnuiven die de koude frisse lucht met zich meebrengt. Ik ben gezegend met een land als Singapore om hier zo heerlijk te mogen genieten van het heerlijke weer en dit zal ik ook zeker nog doen, al is het omdat ik het jullie niet aan kan doen om hier niet van te genieten. Maar ik ben ook gezegd met mijn thuis in Nederland iets wat steeds minder erg lijkt om naar terug te keren dan ik een paar weken geleden nog dacht.

Nu moet ik echter naar bed om morgen heel vroeg richting het vliegveld te gaan op weg naar Taiwan. Volgende keer zal de filosoof dus waarschijnlijk diep verstopt blijven zitten en komt er een reisverslag van een hopelijk mooie vakantie in Taiwan.

xxK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7396

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: