Een week uit het leven van... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu Een week uit het leven van... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Laak - WaarBenJij.nu

Een week uit het leven van...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 September 2014 | Singapore, Singapore

Nu ik hier al ruim een maand zit voelt het steeds minder als vakantie en steeds meer als thuis. De drang om te reizen blijft enorm groot, dus worden de benodigde vakantie tripjes natuurlijk wel geboekt. Maar de dagen beginnen toch steeds meer op elkaar te lijken en de gewoontes en tradities beginnen te ontstaan. De dagen zijn anders dan in Nederland maar voelen totaal niet vreemd en de angst begint te groeien dat het terug komen in Nederland straks enorm wennen wordt. Op nummer 1 natuurlijk het weer, van +30 naar -10 zal niet de beste weersomschakeling zijn die ik ooit heb gehad. Vervolgens natuurlijk het eten, rijst, ik heb nog nooit zo veel rijst gegeten. Officieel hou ik niet van rijst maar stiekem verlang ik er hier soms naar. Gelukkig is het eten van rijst prima door te voeren in Nederland. Dan zijn er ook nog de mensen, de mensen om mij heen wie eigenlijk volkomen vreemden zijn, maar voelen als familie omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Ook de mensen in Singapore zelf zijn anders dan in Nederland. Het aangestaard worden door Indiërs zal ik zeker niet missen maar de vaak vriendelijkheid en bescheidenheid van de Singaporeanen ga ik, ben ik bang, niet terug vinden in Nederland.

Nu de dagen steeds minder bijzonder worden, wat het eigenlijk des te bijzonderder maakt, aangezien het niet meer beschrijven als bijzonder eigenlijk betekend dat ik zo snel gewent ben geraakt aan mijn leven hier, leek het me wel leuk om jullie eens te vertellen hoe mijn (idealen) dagen er hier uit zien.

Een algemene week gaat als volgt.
Maandag: Als een van de enige in huis heb ik op maandag gewoon college, lekker studeren zoals het hoort en wel om 09.30. Sinds we verhuist zijn is deze tijd geen enorme ramp meer aangezien ik nu pas om 08.45 moet vertrekken ipv om 08.00. Ik begin de maandag meteen goed met Sexuality and Society. Dit vak wordt gegeven door een Mexicaan die heel mooi kan vertellen dat een homostel twee pijltjes zijn en een lesbisch stel twee rondjes en dat dat eigenlijk niet normaal is want een pijltje pas alleen door een rondje. Niet dat hij dit zelf als niet normaal ziet, maar aangezien we braaf zijn begonnen met de geschiedenis van de seksualiteit, komt de abnormaalheid van homoseksualiteit natuurlijk aanbod. Twee weken terug zat ik in dit college en ging het over wat nu werkelijk seks was, mijn docent had het over ‘foreplay’ en het schattigste chineesje naast mij ooit vroeg zich toch wel af wat dit nu eigenlijk was en voelde de behoefte om mij de aangename kans te geven om dit aan haar uit te leggen… fijn. Een goed begin van de maandag ochtend dus.
Om 11.30, wanneer dit college is afgelopen heb ik lekker lang de tijd om bij te komen, te studeren, in de zon te zitten en sushi te eten aangezien om 15.00 pas weer mijn volgende les is en wel chinees. Een hoogte en diepte punt aangezien ik het enorm leuk vind maar er echt geen snars van kan. Deze les duurt tot 16.30 en dan mag ik lekker weer naar huis om lekker eten te maken of met een van mijn huisgenootjes ergens een hapje te gaan eten. Door naar wat huiswerk/film/de bank en lekker het bedje in.

Op dinsdag begint mijn college gelukkig wat later. Niet te laat opstaan en een duik in het enorme zwembad in mijn achtertuin is wel het ideale beeld. Om 11.30 begint vervolgens de werkgroep van Sexuality and Sociaty waar ik weer leuk geconfronteerd wordt met pijltjes en rondjes en dat ik een Europese vrouw ben, wat enorm boeiend is als het gaat over tijd van de kolonisatie. Iets met Europese mannen in gekolonialiseerde gebieden met lokale vrouwen en boze Europese vrouwen en natuurlijk nog een paar pijltjes en rondjes.
Vervolgens weer de tijd voor studie/zon/sushi en om 17.30 start mijn Pilates klas. Gegeven door een man van 63 die vindt dat hij er als 18 uit ziet (wat hij overigens wel met een lach verteld), wat eigenlijk ook wel zo is aangezien hij een enorm gespierd lichaam heeft, wel mooi gespierd, en ik mag dit niet zeggen over een man van 63. Leerzame sportklas… om 18.30 weer richting huis.

Op woensdag begint mijn dag met sport.. 13.00 een kickboksklas. Heerlijk even zweten om vervolgens al mijn gevoelens in het Chinees te kunnen uiten. Ik probeer voor kickboksen nog even te zwemmen in ons zwembad en wat huiswerk te maken om de dag compleet te maken. De woensdag is echter niet compleet zonder ladies night als afsluiter. We vertrekken niet te laat van huis zodat we op ‘de brug’ nog even kunnen (in)drinken en kletsen om vervolgens los te gaan in de club. De brug is een brug (ok duh) die het water over gaat (ok duh) en vervolgens uitkomt bij de stap straten zoals voorheen beschreven. Iedereen komt hier samen om vervolgens gezamenlijk ons avontuur te vervolgen.

Donderdag weer vroeg op…
Mijn lessen beginnen om 11.30 met Human resource management in de public sector. Jammer genoeg wel herhaling van wat ik al ken en de docent is niet de leukste man op aarde en met een lichtelijke kater is het al helemaal geen feest, maar overleven is de enige optie. Deze les duurt tot 13.30 en daarna heb ik van hetzelfde vak en dezelfde docent nog een werkgroep van 15.30 tot 16.30… Feest.
donderdag avonden zijn weer voor het zwembad of de film of het huiswerk om niet al te laat naar bed te gaan om weer fris en fruitig op vrijdag in college te kunnen verschijnen.

Vrijdagen beginnen om 10.00 en eindigen om 14.00. Aan een stuk door een vak en een docent, een aan elkaar geplakt college en werkgroep van Corporate communication management. De docent is echter echt een geweldige man en de stof is ontzettend interessant dus deze dag vliegt voorbij. Vrijdagmiddag is natuurlijk niet voor huiswerk en het verschilt dan ook wat er op de vrijdag gedaan wordt, vieren dat het weer weekend is, is natuurlijk een vereiste.

Zaterdag en Zondagen verschillen ook enorm. We hebben studie dagen gedaan maar ook uitstapjes en de weekendjes weg staan ook zeker op de planning. Weekenden zoals weekenden horen te zijn, het vakantie gevoel even omhoog halen en nog proberen heel goed te beseffen dat je niet zomaar ergens bent, maar in Singapore op exchange, een mogelijkheid die ik niet had willen missen.

xxK

  • 14 September 2014 - 16:49

    Anke Rutten:

    Goed zo Kirsten, netjes je lessen volgen en vervolgens ook nog optimaal genieten van de tijd die je over hebt hebt in Singapore!
    Succes met de studie en geniet er verder nog van!
    Groetjes uit Gennep, liefs Adriaan en Anke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

life begins at the end of your conford zone

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 7401

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 05 December 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: